Pienyrittäjät ansaitsevat parempia lahjakorttiratkaisuja ja pian ratkaisu on saatavilla 

Pienyrittäjät ansaitsevat parempia lahjakorttiratkaisuja ja pian ratkaisu on saatavilla 

Pienyrittäjät ovat usein jääneet ilman kunnollisia lahjakorttiratkaisuja. Isot järjestelmät on rakennettu ketjuille, ja maksuvälittäjien tarjoamat vaihtoehdot ovat kömpelöitä eivätkä palvele yrittäjän tarpeita. Nyt teknologian demokratisoituminen tuo uuden aikakauden: lahjakorttimyynnin voi aloittaa helpommin kuin koskaan – jopa kahvitauolla.

Miksi pienyrittäjille ei aiemmin ole ollut helppoja ratkaisuja? 

Lahjakorttijärjestelmät on pitkään mielletty suurten yritysten työkaluksi. Niiden käyttöönotto on vaatinut kalliin projektin, aikaa vievät integraatiot ja teknistä osaamista, joka ei yksinyrittäjällä tai pienellä tiimillä ole realistista. 

Siksi moni kahvila, kampaamo tai vaikkapa personal trainer on päätynyt siihen, että lahjakorttien hallinta tapahtuu maksuvälittäjän perustyökaluilla tai perinteisellä “kirjoitan käsin, nouda liikkeestä” -tyylillä.  

Näillä tavoilla kortti saadaan myytyä, mutta samalla menetetään monta mahdollisuutta: brändin näkyvyys, helppo asiakaskokemus, lisämyynti verkosta ja liiketoiminnan kannalta tärkeä data. Käytännössä lahjakortista tulee ”pakollinen lisäpalikka”, ei kasvun väline. 

Lue lisää asiakaskokemuksen parantamisesta digitaalisilla ratkaisuilla 

Teknologian demokratisoituminen muuttaa kaiken 

Digitaalisuus on tehnyt lahjakorttien hallinnasta aivan toisenlaista kuin vielä viisi vuotta sitten. Pilvipalvelut, valmiit integraatiot ja helppokäyttöiset hallintapaneelit tarkoittavat, ettei yrittäjän tarvitse enää palkata konsulttitiimiä tai odottaa kuukausia ratkaisun valmistumista. 

Tämä kehitys tasoittaa pelikenttää: pienillä toimijoilla on nyt mahdollisuus tarjota asiakkailleen yhtä laadukas lahjakorttikokemus kuin suurilla ketjuilla. Eikä kyse ole vain helppoudesta, vaan myös siitä, että lahjakortti muuttuu aidoksi osaksi liiketoimintaa ja asiakaskokemusta. 

Käytännön esimerkkejä arjesta 

  • Kahvila voi tarjota asiakkaalle mahdollisuuden ostaa lahjakortin suoraan verkosta ja käyttää sen kassalla QR-koodilla. Yksinkertainen ratkaisu voi nostaa myyntiä etenkin sesonkien aikaan, kun lahjojen ostaminen on kuumimmillaan. 

  • Kampaamo saa järjestelmän, joka istuu omaan brändi-ilmeeseen ja vapauttaa yrittäjän manuaalisesta saldoseurannasta. Asiakas puolestaan kokee, että lahjakortin ostaminen ja käyttö on sujuvaa – samaa tasoa kuin suurissa ketjuissa. 

  • Personal trainer voi myydä valmennuspaketteja lahjakorttimuodossa ja tavoittaa uusia asiakkaita. Lahjakortti ei ole vain maksuväline, vaan keino kasvattaa asiakaskuntaa ja sitouttaa nykyisiä. 

Me haluamme haastaa nykytilaa 

Usein pienemmät yritykset jäävät lahjakorttimarkkinassa sivuun, koska niiden tuottamat volyymit eivät ole maksuvälittäjille taloudellisesti kiinnostavia. Silti juuri pienissä yrityksissä lahjakortilla voi olla valtava merkitys – se tuo uutta kassavirtaa, kasvattaa tunnettuutta ja luo asiakkaille tunnesiteen. 

Me Unicomilla haluamme haastaa tätä asetelmaa. Lahjakortin arvo ei määräydy pelkästään myyntimääristä, vaan siitä, miten hyvin se tukee yrityksen kokonaisuutta: asiakaskokemusta, brändiä ja liiketoiminnan tavoitteita. Uskomme, että pienilläkin toimijoilla pitää olla pääsy ratkaisuihin, jotka ovat yhtä helppoja, yhtä moderneja ja yhtä tehokkaita kuin suurilla yrityksillä. 

Kun lahjakortti muuttuu yksittäisestä tuotteesta osaksi palvelumuotoilua ja asiakaskokemusta, se ei ole enää vain väline maksamiseen – se on osa yrityksen tarinaa. 

Voisiko sinun yrityksesi hyötyä toimittaja riippumattomasta, edullisesta sekä yksinkertaisesta lahjakorttijärjestelmästä?

Haluatko kuulla lisää? 
Jätä meille viesti tai varaa hetki ja jutellaan lisää!

Kysy meiltä lisää suoraan täältä!

Edellinen
Edellinen

Uusi lahjakorttijärjestelmä: 5 tapaa kasvattaa myyntiä lahjakorteilla ilman lisätyötä 

Seuraava
Seuraava

Kumppanuuksien merkitys lahjakortti järjestelmien kehityksessä